Koude acquisitie; stop ermee!
Koude acquisitie; stop ermee!
Koude acquisitie of cold calling is een strategie uit de jaren 80 en 90. Dat is mijn mening.
Toen waren er weinig andere manieren om in direct contact te komen met potentiële nieuwe klanten.
De tijden zijn echter veranderd, de markt is veranderd en technologieën zijn veranderd.
Nieuwe wetgeving maakt koude acquisitie (in de toekomst) alleen maar lastiger.
Bij vrijwel al mijn klanten hebben de verkoop professionals een hekel aan koude acquisitie.
Blijf je koude acquisitie toch als middel inzetten hou er dan rekening mee dat je veel tijd investeert in gering resultaat. Welke potentiële klant houdt er van om ongevraagd gestoord te worden door een verkoper? En gatekeerpers zijn ook weer scherper geworden.
Welk gevoel krijg jij bijvoorbeeld als je ongevraagd een verkoper aan de lijn krijgt? Denk je; ik ben wel benieuwd wat hij/zij te vertellen heeft óf schiet je snel naar de afpoeier stand?
Dit zijn voor mij belangrijke redenen om het “Word wereldberoemd in je doelgroep!” programma aan te bieden. Met dit programma gebruik je moderne technologie om op een leuke wijze nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te laten groeien zónder koude acquisitie.
Geloof jij (nog) wel in het toepassen van koude acquisitie?